Szukaj na tym blogu

niedziela, 8 czerwca 2014

Po dwóch latach pierwsze poważne decyzje.

Około tygodnia temu jałowieć przeszedł pierwsze grubsze formowanie. Na razie wyselekcjonowałem gałęzie i nałożyłem na nie druty w celu wybrania odpowiedniej drogi dla tej rośliny. Jałowiec jest materiałem pozyskanym z natury dlatego uważam, że przy takich materiałach należy szczególną uwagę zwrócić na sygnały jakie roślina wysyła w naszym kierunku, pokazując nam jak miałaby ona wyglądać w przyszłości.

Mam nadzieję, że odczytałem je należycie. Roślina po pozyskaniu odpoczywała 2 lata. Drobne gałązki nie były drutowane z uwagi na ich świeżość, jednak nakierowanie głównych gałęzi ukazuje drogę jaką wybrałem dla jałowca.

Przed strzyżeniem i formowaniem.



Po strzyżeniu, drutowaniu i 
nakierowaniu głównych gałęzi 
przy obranym kącie nasadzenia.

Sporo z rośliny spadło, zawsze szkoda jest ciąć ale 
jest to nieuniknione. Dodatkowo takie cięcia doświetlają
wewnętrzną część gałęzi dając szansę na pojawienie się
nowych pąków wewnątrz korony.

Pozdrawiam serdecznie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz