Szukaj na tym blogu

niedziela, 16 czerwca 2013

Juniperus communis - kaskada - Przeformowanie i zmiana frontu.

Niedzielę spędziłem przy jałowcu. Poświęciłem mu trochę więcej uwagi gdyż zacząłem się zastanawiać nad zmianą frontu. Coś wyszło, spodobało mi się i na razie tak zostanie. Roślina się bardzo zmienia z czasem co mnie cieszy bo po każdym następnym formowaniu jestem zadowolony coraz bardziej. Tutaj widać jak wielką rolę odgrywa czas gdyż cofnąć do przeszłości go nie możemy ale dobrze wykorzystany w teraźniejszości daje pożądane efekty w przyszłości. Cieszę się bardzo, że roślina się rozwija i brnie do przodu z biegiem lat.

Tak wyglądał jałowiec przed formowaniem bez drutów.

Zacząłem od wyskubywania starych igieł
 na zdrewniałych już gałązkach.

Następnie uszczykiwałem nowe przyrosty i usuwałem te,
 które tworzą potrójne rozgałęzienia.
 Żmudna robota i bardzo czasochłonna.

Efekt jednak jest zadowalający.
 Przerzedziło się więc światło dojdzie do wszystkich partii rośliny.
Widok od góry.

Tak prezentuje się roślina według starego frontu.

Zastanawiam się jednak nad nowym frontem.
Aktualnie wygląda tak.

Pozdrawiam serdecznie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz